Wycieczka kl. 3 AT do Wrocławia

W dniach 22-24 maja młodzież klasy 3 AT pod opieką p. Sabiny Hankus i p. Gabrieli Wiencek spędziła czas na wycieczce we Wrocławiu. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy wyjątkowe Muzeum Motoryzacji powstałe z pasji oraz miłości m. in. do dawnych samochodów oraz Zamek Topacz – miejsce na Dolnym Śląsku, gdzie łączy się historia, sztuka i pasja. W czasie spaceru podziwialiśmy również Ostrów Tumski – najstarszą, zabytkową część Wrocławia, która powstała na ówczesnej wyspie na obszarze przepraw na Odrze w okolicy ujścia rzeki Oławy. Rzeka, rozgałęziając się na liczne odnogi, utworzyła tu wyspy . Obecnie Ostrów Tumski nie jest już wyspą. Wieczorem podziwialiśmy pokaz fontanny multimedialnej z akompaniamentem muzyki filmowej. Fontanna ta jest jedną z najważniejszych atrakcji Wrocławia, nieustannie przyciągającą turystów z kraju i zagranicy. Konstrukcja zajmuje powierzchnię bliską 1 ha, a na jej dnie umieszczono punkty świetlne, 300 dysz wodnych oraz 3 dysze ogniowe. Żywioł! Wodnym widowiskom towarzyszy muzyka klasyczna, współczesna, pop oraz ambient.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Halę stulecia – Obiekt Światowego Dziedzictwa UNESCO, Ogród Japoński – miejsce z bogatą symboliką i historią oraz ZOO, Afrykarium i Oceanarium. Wieczorem byliśmy obserwatorami wyjątkowego dzieła jakim jest Panorama Racławicka. Ma ona  długość 114 metrów i wysokość 15 metrów. Przedstawia zwycięską bitwę Polaków z Rosjanami pod Racławicami w kwietniu 1794 roku.

Trzeciego dnia odwiedziliśmy Sky Tower, gdzie po wjeździe multimedialną windą na taras widokowy znajdujący się na 49 piętrze mogliśmy podziwiać panoramę Wrocławia z wysokości 200m. Następnie zwiedziliśmy Kolejkowo – prawdziwy zminiaturyzowany świat. Jeżdżące pociągi, tramwaje i samochody oraz pływający statek są tłem dla toczącego się na makietach prawdziwego życia. Wszystko 25 razy mniejsze niż w rzeczywistości.  Na zakończenie wycieczki wróciliśmy na starówkę, gdzie jeszcze raz mogliśmy spojrzeć na wrocławską panoramę z jednego  z najciekawszych punktów widokowych we Wrocławiu jakim jest  Mostek Pokutnic. Jest  to kładka łącząca wieże kościoła św. Marii Magdaleny. Znajduje się na wysokości 45 m. Aby wejść na kładkę, pokonaliśmy 247 schodów ! Humory dopisały wszystkim uczestnikom, a pogoda sprzyjała przez wszystkie trzy dni.