WYCIECZKA KLASY 2 CT DO GDYNI I GDAŃSKA

5 czerwca 2024 r. uczniowie klasy 2 CT z wychowawczynią Urszulą Strzałką – Wcisło i Panią Sylwią Waligórą udali się na trzydniową wycieczkę do Gdyni i Gdańska. Zakwaterowaliśmy się w Gdyni i  zaznajomiliśmy się nieco z okolicą. Stąd następnego dnia udaliśmy się do Gdańska.

Ważnym punktem naszego programu było zwiedzanie Westerplatte – „polskich Termopil” oraz Muzeum II Wojny Światowej. Następnie przeszliśmy w kierunku historycznego centrum Gdańska. Zobaczyliśmy Żuraw, zabytkowe Spichlerze, podziwialiśmy kamieniczki, gotycki Ratusz i Fontannę Neptuna. Na koniec zwiedzania Gdańska weszliśmy na wieżę znajdującą się w Bazylice Mariackiej i zobaczyliśmy przepiękną panoramą miasta.

W piątek pojechaliśmy na Bulwar Nadmorski w Gdyni oraz udaliśmy się na plażę, gdzie mogliśmy odpocząć bądź pospacerować brzegiem morza. Następnie weszliśmy do rezerwatu Kępa Redłowska i spacerowaliśmy ścieżką historyczno – krajobrazową, od Polanki Redłowskiej, wzdłuż ogrodzenia terenu wojskowego, do stanowisk artyleryjskich 11 BAS, z punktem widokowym zlokalizowanym na górnej krawędzi klifu. Wędrowaliśmy także ścieżką przyrodniczo – krajobrazową. Po południu udaliśmy się do Muzeum Marynarki Wojennej. Weszliśmy na Skwer Kościuszki, a następnie do portu, w którym zwiedzaliśmy ORP „Błyskawicę”. W porcie zobaczyliśmy także najsłynniejszy polski żaglowiec – „Dar Pomorza”. Na pożegnanie z Gdynią, gdy wjeżdżaliśmy na ulicę Świętojańską, Patryk Sojka i Dawid Kaszuba odśpiewali z akompaniamentem gitary „Balladę o Janku Wiśniewskim”.

Zmęczeni intensywnym zwiedzaniem, ale naładowani pozytywną energią, sobotnim rankiem wróciliśmy do Pszczyny.