Erasmus Plus: Nauczyciele PZS1 na szkoleniu w Hiszpanii


Trzynastoosobowa grupa nauczycieli pszczyńskiej „Samochodówki” spędziła tydzień w Maladze biorąc udział w szkoleniu w ramach projektu 2024-1-PL01-KA121-SCH-000206115 finansowanego ze środków Erasmus+ w ramach akredytacji 2020-1-PL01-KA120-SCH-095552.
Szkolenie, którego tematem przewodnim było hasło „Nowoczesna technologia w edukacji” miało na celu wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę dotyczącą wykorzystania dostępnych narzędzi w procesie dydaktycznym. Tematyka warsztatów miała pozwolić nauczycielom doskonalić swoje kompetencje cyfrowe w taki sposób by mogli oni wychodzić naprzeciw potrzebom uczniów oraz sprostać wymaganiom współczesnego świata. Podczas zajęć nauczyciele dowiedzieli się jak funkcjonują narzędzia takie jak Chat GPT, Sora i Gamma oraz jak efektywnie wykorzystać ich możliwości w trakcie zajęć. Szkolenie zorganizowane w formie warsztatów umożliwiło uczestnikom poznanie technik, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane w pracy z uczniami.
Uczestnicy projektu zdobyli jednak nie tylko wiedzę merytoryczną, mogli bowiem doskonalić także swoje kompetencje językowe oraz kulturowe. W ramach części kulturowej szkolenia odwiedzili m.in. Rondę oraz Caminito del Rey, a także próbowali lokalnych przysmaków.




Powiatowy Zespół Szkół nr 1 od lat realizuje podobne inicjatywy, stawiając sobie za cel rozwój umiejętności uczniów i nauczycieli. Udział w projektach ma na celu podnoszenie kompetencji nauczycieli. Uczestnicy szkolenia dzieląc się swoją wiedzą oraz doświadczeniami bez wątpienia przyczynią się do podniesienia kompetencji kadry nauczycielskiej. Organizując kolejne wyjazdy szkoleniowe umożliwiające rozwój zespołu nauczycielskiego, szkoła dba o to aby uczniowie mogli zdobywać wiedzę od jak najlepiej wykwalifikowanej kadry.
Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.